onsdag 17 april 2013

Början på Finnes: Agnes Önskas: Hund

Hej! Min bok börjar så här. - Mamma jag vill ha en hund!
- Du vet vad vi sagt om det, det går absolut inte!
- Varför inte det?
- För att pappa och jag jobbar och en hund måste man gå ut med morgon, middag och kväll.....

 Jag beskriver det som en tjej som heter Agnes och vill ha en hund. Men mamma och pappa säger alltid samma sak. Att det måste vara någon hemma som tar hand om den. Så därför går det inte...

Jag tycker att det var en bra början författaren valde. Eftersom den gav en bra inledning på boken och man blev sugen på att läsa på en gång.

Jag tror att författaren valde denna inledning för man ska bli sugen på att läsa boken.

// Hanna

2 kommentarer:

  1. Ja, jag tror att många barn får samma svar på den frågan och detta gör att man känner igen sig väl i boken. Jag tror också att du, Agnes och många barn med er känner samma besvikelse... Jag vet att jag själv gjorde det när jag var 9 år, nu är det jag som säger samma svar till mina barn! Vad kul att du blev sugen på att läsa vidare!/Mlin

    SvaraRadera
  2. Japp, har läst ut den nu och är nöjd med hur den sluta!

    // Hanna

    SvaraRadera