onsdag 17 april 2013

Början på, skogens systrar

Min bok börjar såhär

Bara för jag heter Tom så betyder inte det att jag är helt tom i bollen. Så brukar jag svara dem i skolan som retas. Egentligen är det tvärt om. Jag är smart. Men det har ingen fattat. Nu är det sommarlov och jag har precis kommit till vår nya sommarstuga. Mamma och pappa har längta så länge efter ett ställe på landet. Det har inte jag. På ett sätt är det skönt att slippa skolan, men samtidigt finns ingen att vara med. Jag känner mig ensam. Författaren heter Petrus Dahlin. Jag tror nog att när han skrev början för att han kanske har varit med om det själv. Den är en så länge spännande och hoppas den blir mer spännande. Och på bilderna kan ni se hur boken ser ut och första sidan.


///Simon



1 kommentar:

  1. Ja, det var en riktigt bra början på en bok. Man hajade liksom till! Det kan säkert vara så att författaren har egna erfarenheter av att vara ensam och retad. Det verkar vara en spännande bok!/Malin

    SvaraRadera