onsdag 17 april 2013

Finnes: Agnes Önskas: Hund

Hej! Min bok börjar såhär - Mamma jag vill ha en hund!
- Du vet vad vi sagt om det, det går absolut inte!
- Varför inte det?
- För att pappa och jag jobbar och en hund måste man gå ut med morgon, middag och kväll.
- Men jag kan gå ut med den, jag lovar!

Jag tycker början är bra för att man kommer väldigt snabbt in i boken eftersom det är en händelse det börjar med.

Jag tror författaren valde denna inledning för  att man skulle förstå väldigt snabbt att det var en tjej som vill ha en hund.

//Annie

PS sänk ljudet innan du kollar på videon! Jag har gjort den själv!






6 kommentarer:

  1. Jag tror också att det var precis det författaren ville Annie. Jag tror också att han lyckades! Man kommer in i den boken väldigt fort, eller hur? Vad roligt att du gjort en egen liten film! Toppen!/ Malin

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte att jag ville göra något speciellt och då blev det en video! :)

    //Annie

    SvaraRadera
  3. Kul att vi valde samma bok! Visst är den bra?!
    /Felicia/

    SvaraRadera