onsdag 23 oktober 2013

Magi! i köket! lite extra kul med kim ceder :O

Hej!! jag startade detta test med 3 keramik koppar/muggar hällde citron tvål och såpa i en av varje.
lite senare tog jag en gryta och hackade röd kål senare hällde i...
ungefär 7 minuter senare var vattnet blått!!! omg sad ja ^_^
jag tog det blåa vattnet och hällde i alla keramik muggar och kollade vilken färg det blev!
citron = råsa/rött
tvål = lila!
och till sist såpa = grönt
jag tyckte det var jätte coolt!.
ok nu tog jag 2 vanliga glas och 2 tallrikar.
i dom 2 glasen hällde jag i citron men i bara ett hällde jag i socker tills det inte var surt utan tills det var sött.
nu tog jag det blåa vattnet och hällde i båda!
citron och socker = rosa!
citron = rött!
så det var allt för mig ha en bra dag eller helg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar