söndag 20 oktober 2013

Min goda gärning!

Min goda gärning var att hjälpa min farfar plocka äpplen efter som han har ont i ryggen.
När jag kom över till farfar och sa att jag kunde plocka äpplen blev han jätteglad. Först visade farfar mig hur jag skulle göra det var inte svårt men lite jobbigt för dom enda bra äpplena behövde man slå ner med hjälp av en kvast! 

Det kändes bra att få hjälpa farfar med en sak eftersom han hämtar och skjutsar mig så mycket.

Jag tror att om man gör goda gärningar förändra det inte bara humöret på den som tar emot den utan också på den som ger den. Det skulle påverka folket positivt på det sätter att människor blir snällare mot varandra tror jag!





1 kommentar:

  1. Mycket fint av dig Måns. Du hjälpte någon med något den hade svårt att göra själv! Du har beskrivit dina tankar kring detta på ett fint sätt!

    SvaraRadera