fredag 8 november 2013

Hur kan man skriva kring citatet för att visa ett mer utvecklat resonemang?

"Smile to the world, and the world will smile back at you"

Jag valde detta citat eftersom jag känner att detta stämmer mycket med mig och min inställning till livet. Citatet ger mig hopp om en gladare värld. Ibland krävs det inte mer än ett leende för att förändra något till det bättre, för mig själv och/eller för andra. Ett leende är gratis och något alla kan bidra med.

Citatet vill förmedla att jag genom att vara positiv och glad mår bättre och också lyckas bättre med det jag gör, än vad jag gjort om min inställning varit mer negativ. Citatet säger även att andra kommer att vara mer vänliga och glada mot mig om jag är det mot dem. Glädje och vänlighet smittar!
Ett leende kan vara väldigt betydelsefullt för en medmänniska. Ett leende kan: lindra sorg, avväpna ilska, lugna nervositet, starta skrattanfall, framkalla förälskelse, sprida värme... och den som ger detta kommer att få detsamma tillbaka.

Blå färg besvara frågan varför jag valde citatet.
Röd färg besvarar frågan vad citatet vill förmedla, vad citatet betyder för mig.

1 kommentar:

  1. Malin måste man skriva vart man hittat citatet om man
    hittade det på ex internet??? undrar Olle

    SvaraRadera