torsdag 22 maj 2014

Expriment!

Hej! Jag ska göra ett expriment.
Det är ett expriment med en plastmuggstelefon, man knyter ett snöre mittemellan två stycken plastmuggar och kollar om man kan prata med varandra igenom dom två plastmuggarna så att det blir som en telefon.
Först testar jag med ett vanligt snöre som var lagom tjockt.
Jag tror att det kommer höra ganska bra med det snöret.
När jag testade med min mamma gick det bra och vi kunde höra varandra även om vi stod i olika rum. 
Det snöret var 3 meter långt.
Sedan testade vi med ett presentsnöre. Jag trodde att det inte skulle gå så bra och det gjorde det inte heller, det gick inte alls lika bra som det gjorde med det andra snöret.
Presentsnöret var 2 meter långt.

Felkällor: Vi kanske pratade olika högt eller så berodde det på snörets längd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar