torsdag 8 maj 2014

Min dag på Swedish Match

Jag har praoat på Swedish Match i Tidaholm alltså tändsticksfabriken. Mina förväntningar var att jag skulle få se hur tändstickor tillverkades och jag trodde att jag skulle få fylla på material i maskinerna. Jag valde denna prao plats för att min mamma jobbar där. De arbetsuppgifterna jag fick genomföra var att fylla på material i maskinerna som tillexempel lim, sitta i kontrollen och ta bort dåliga tändsticksaskar och återvinna tändsticksaskar. Min handledare hjälpte mig genom att berätta hur jag skulle göra och hur det fungera. Utbildningen som behövs för att jobba där är tre årigt gymnasium. En anställd tjänar mellan 20 000-25 000 kr i månaden. Jag skulle inte kunna tänka mig detta yrke i framtiden eftersom jag tyckte att det var lite för högljutt inne i fabriken. Jag skulle istället villa jobba med något som kläder eller hästar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar