tisdag 6 maj 2014

Min dag på volvo som en ingenjör :)

PRAO I ÅR 6!

Mina förväntningar på min prao plats var att jag skulle få lära mig lite om ingenjörs arbetet som min mamma jobbar med.
jag ville också lära mig lite om brandmännens roll på volvo då jag vet att de har en egen brandstation och jag är intresserad av det arbetet.
Jag valde denna prao platsen för att jag såg en bra chans lite om båda jobben.
Uppgifterna jag fick göra var administrativa arbeten, jag fick även hjälpa till akut i ett project där rent fysiska aktiviteter behövde åtgärdas som handlar om hur man transporterar spånor i skärvätska och detta var mycket intressant men ganska tråkigt :)
Tyvärr fick jag inte visa några kort av detta för att volvo har en policy att inga kort/foto av byggnaden är förbjuden.
Min handledare som också är min mamma hjälpte mig med hur jag skulle skriva alla administrativa
uppgifter som handlade om utskrotning av en hel avdelning.
Det handlade alltså om mycket pengar.
För att få jobb på volvo krävs minst 3 år av utbildning på volvo.
Min dag har gett mig en bra uppfattning om hur jag ska söka till brandmann och att jag behöver ett väldigt bra betyg och bra fysik
NU! satsar jag allt på att bli en brandmann ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar