tisdag 6 maj 2014

Min prao på Nobia

Hej jag har praoat på Nobia productions. Jag hjälpte min mamma att jobba. Det blev en tidig morgon att gå upp på än vad jag är van vid. jag fick gå upp vid 05:40 men jag vaknade 06:00. Vid 07:00 började jag jobba jag fick börja att lyfta upp tunga träbitar upp på en maskin det var tur att de hade fyra sugproppar som man fick fästa träbiten vid annars så skulle det blivit tungt. Maskinen gjorde mönster i träbiten så att det blir t.ex en bikt.
Jag trodde att jag skulle få skissa och mäta men det blev inte så jag fick lägga träbitar nästan hela den dagen. Det var roligt och jobbigt. Det som var roligt var att jag fick provköra en truck det var kul men ändå var det lite läskigt för det var första gången jag körde en truck. Det jobbiga var att vi gjorde nästan samma sak hela tiden till 16:00. En anställd där kan få ungefär 20000 men det beror ju på vad man är med för maskin. Jag tror jag inte kommer att jobba där i framtiden jag tror att jag kommer bli en lastbilschaufför eller något liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar