onsdag 7 maj 2014

min prao :)

Hej! Jag ska berätta om min prao på Jack&Jones. Mina förväntningar på vad jag skulle få göra var väl mest att packa upp kläder, hänga upp dom i affären och ta emot kunderna. Valet blev Jack&Jones det är en klädesaffär som ligger på commerce i skövde.
 Jag valde det för att jag är intresserad av kläder och tycker att det är roligt jag ville också prova på hur det skulle vara att jobba i klädesaffär.
Min arbetsdag började med att jag gick upp kl: 9 jag åkte mot skövde halv 10 och kom fram kl. 10 när jag började. Det första jag fick göra var att packa upp kläder, larma dom och lägga dem i högar.
min lunch började halv 1 och slutade halv 2.
På lunchen gick jag och åt sen tillbaka för att jobba. När jag kom tillbaka så visade en av personalen vart man skulle slänga allt skräp och var lagret var.
Min handledare som hette Elin visade hur man skulle vika och hur jag skulle larma kläderna.
Under dagen fick jag mest packa upp kläder, larma dem och sedan hänga ut dom i affären.
Man behöver ingen speciell utbildning men det är bra om man har gått handel.
Lönen är ca. 110kr /tim.

Jag tyckte att detta var en kul arbetsplats och det fanns alltid någonting att göra så jag skulle kunna tänka mig att jobba där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar