onsdag 7 maj 2014

MIN PRAODAG PÅ LABBÅS EL

Nu ska jag berätta om min praodag på Labbås el i Tidaholm, jag var i deras firma butik från 8-14.30. Jag valde denna plats för att jag har aldrig praoat där. 
Det första jag fick göra var att hjälpa en med att skruva ihop ett verktygsställ som skulle sitta i en av deras firmabilar, vi jobbade fram till 9,00 sedan gick vi och åt frukost, efter frukosten så gick vi och fortsatte med verktygsstället tills det blev klart och då satte vi in den i deras firmabil.
  När jag var klar med det så fick jag plocka ner massa kartonger med klammer i för att de låg i oordning. Sen var det bara att plocka upp allt i  storleksordning och färgordning.
 Jag har också fått göra mer saker men detta var några av dem jag fick göra.
Jag trodde kanske att jag skulle få göra det jag gjorde där och det var kul.
Min handledare Jonny har hjälp mig med att visa hur jag ska göra och t.ex vad de gör i butiken.
 Den utbildningen som behövs för att kunna bli elektriker är att man ska ha 3års el utbildning på gymnasiet. Elektrikerna på Labbås el tjänar ca 27-28 tusen före skatt.
Jag tyckte att det var kul att praoa på Labbås el. Jag fick träffa nya människor som jag inte hade träffat förut.
Jag skulle kunna tänka att jobba där jag praoade för att jag tyckte det var kul att vara där och att man tjänade mycket pengar =) 
När jag kom hem så var jag jätte trött och det hade varit en jobbig dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar