torsdag 8 maj 2014

Prao på El-Ge

Hej, jag har praoat på El-Ge sportfiske i Skövde.
Mina förväntningar på vad jag skulle göra var att packa upp spön och att packa upp drag. Jag valde att praoa på El-Ge för att jag gillar att fiska och tyckte då att det skulle vara roligt att praoa på en fiskeaffär.
Först så presenterade sig Rikard sig för mig för att jag kände inte han så bra, men Patrik känner jag.

Jag fick för mestadel packa upp spön också fick jag packa upp drag och sätta upp dragen i affären, jag fick också spinna några Ambassdeur rullar.
Samtidigt som det så frågade jag massa frågor till mina handledare Patrik och Rikard om fiske.
Patrik och Rikard visade bara hur man skulle göra grejorna som jag gjorde sen gick de och ställde sig i kassan eller tryckte ut prislappar till mig.
Jag hade lunchrast från 12-1 så jag åkte och åt mat med min pappa.
Man behöver ingen speciell utbildning för att jobba där. Men det är ju så klart bra att veta mycket om fiske där.
Man tjänar ca 30 tusen kronor där.
Jag tyckte att det var riktigt kul att praoa där och det är en arbetsplats jag skulle kunna tänka mig att arbeta på men jag skulle gärna villa bli en kirurg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar