torsdag 8 maj 2014

Prao på Swecon!

Jag har praoat på Swecon i Skövde som är ett företag som säljer och lagar grävmaskiner, hjullastare m.m.



På Swecon fick jag vara med på ett möte om vad som hänt under månaden, testa och köra hjullastare en L50G tror jag att den heter, vara med och planera en visning , Beställa 600 hamburgare till visningen, kolla på när pappa fixar med offerter, fakturor och skickar brev. Pappa är den enda säljaren på Swecon i Skövde men det finns fler säljare i andra städer som Jönköping, Luleå, Stockholm och Göteborg m.m. Min handledare ( pappa ) hjälpte mig med att köra hjullastare.
För att jobba på Swecon ska man ha teknisk eller ekonomisk utbildning
De som jobbar på Swecon tjänar mellan 25 000 - 50 000 kr i månaden beroende på om man jobbar som säljare, mekaniker eller om man jobbar på kontoret.
 Min prao har fått mig att fundera på vad jag vill jobba med i framtiden och jag skulle gärna tänka mig och jobba här eftersom det är väldigt roligt och man träffar många trevliga människor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar